Žáci kvart si během oborového týdne zvýšili úroveň finanční gramotnosti

Jan ŽídekAktuality, nekategorizované

V rámci oborového týdne ve dnech 18. až 22. 6. 2018 proběhla výuka finanční gramotnosti v kvartě A a kvartě B.

V průběhu týdne si žáci zahráli hry související s tématikou peněz (Pravěké a středověké tržiště a Finanční svoboda), navštívili jednu z komerčních bank ve městě a seznámili se s rodinným rozpočtem.

Hodnocení jednotlivých tříd:

4.A

Přes naše domněnky, že letošní oborový týden bude nudný, opak byl skutečností.
Zalekli jsme se prvních dvou hodin strávených posloucháním výkladu a opisováním prezentací, na scénu přišly dvě hry. Do her Pravěké a Středověké tržiště se nám zprvu
nechtělo, ale jakmile jsme se do her aktivně zapojili, bavily nás. Tyto aktivity nám ukázaly, že peníze jsou obrovský vynález, nyní si bez nich nedokážeme představit život.
V letošním oborovém týdnu nás nejvíce zaujala návštěva banky. Měli jsme možnost nahlédnout do trezorové místnosti a zeptat se na záležitosti, či skutečnosti, které nám ležely
v hlavě, např. kdo doplňuje peníze do bankomatů nebo rozdíly mezi hypotékou a úvěrem.
Valnou část naší třídy zaujalo povídání o penězích a jejich padělání, nevěděli jsme třeba, že jsou stupně míry padělání peněz.
Získala si nás i hra Finanční svoboda, která nám ze začátku přišla nudná, zdlouhavá a příliš náročná. Měla za úkol nám přiblížit realitu týkající se tohoto oboru. Hra nás v
podstatě donutila přemýšlet o životě po finanční stránce a teoreticky nás připravila na správu našich budoucích rodinných rozpočtů. Někteří vůbec nevěděli o akciích a dalších ziskových
prostředcích, které jsou v dnešním světě dostupné, i když si nemyslíme, že jsou v takovém množství využívány. Jejich nestabilita ve skutečnosti se narozdíl od hry liší tím, že riziko
prodělat je vyšší.
V dokumentech ze série Krotitelé dluhů jsme sledovali s nepochopením uvažování některých lidí, zajímavé bylo, že byly dokumenty natočené podle skutečnosti.
Závěrečným testem jsme si upevnili informace, které jsme se dozvěděli během oborového, popřípadě informace, které jsme věděli i před oborovým týdnem.
Pro některé byl tento týden více či méně přínosný a podle toho to také někoho bavilo a někoho ne. Finanční gramotnost během oborového týdne hodnotíme jako užitečný
předmět, který nás připraví na reálný život a vědomosti, které máme díky tomuto předmětu nám pomůžou při řešení náročných situací, nebo aby k těmto situacím vůbec nedošlo.

4.B

Oborový týden na téma finanční gramotnost se vydařil nad naše očekávání a docela jsme si ho užili. Mnohé bavili hry, které jsme hráli. Poznali jsme jaké je to být finančně gramotný, jak probíhal obchod kdysi ve starověku a jaké to bylo, když začala platit univerzální měna (peníze). Hra Finanční Svoboda nás poučila, že život je plný náhod a nepřipravenost by nás mohla stát vše. Návštěva v bance doprovázená panem Ebingerem. Dozvěděli jsme se jak poznat falešné bankovky, co dělat s poškozenými bankovkami a další. Také jsme se dozvěděli o historii peněz v Evropě. Zhlédli jsme několik epizod Krotitelů dluhů, ze kterých jsme si odnesli cenné informace o hospodaření s penězi, také to, že bychom měli dokončit školu a nepůjčovat si od nebankovních institucí.

Tento týden hodnotíme v celku pozitivně. Byl pohodový a ,, zábavný “ svým způsobem.

Mnoho jsme se toho tento týden naučili a myslíme, že to bude hodně potřebné do budoucích let. S jistotou můžeme říct, že kvarta B JE finančně gramotná. Tímto děkujeme panu Žídkovi a panu Kubínovi.

Více fotografií zde.