Anglie 2023 – tradiční a jedinečná

Rendlová VěraAktuality, Anglický jazyk

Na konci června 2023 se 48 studentů chebského gymnázia se svými pedagogy vydalo na týdenní
poznávání krás Anglie. Dlouhou cestu autobusem nám zpestřil přejezd trajektem přes kanál La
Manche a ráno nás uvítaly bílé útesy v přístavním městě Dover. Po namáhavé cestě jsme absolvovali
celodenní pěší prohlídku čtvrti City (St. Paul´s Cathedral, Mansion House, Millenium Bridge, Tate
Modern, Tower Bridge) a navštívili pevnost Tower of London na břehu řeky Temže. Zajímavou
zkušeností v Londýně bylo cestování nejstarším metrem na světě zvaným „The Tube“. Odpoledne
jsme strávili na extravagantní tržnici Camden Town. Ve večerních hodinách nás čekali anglické rodiny,
ve kterých jsme byli ubytováni po následující čtyři dny. Studenti si tak mohli vyzkoušet schopnost
komunikace v anglickém jazyce a také poznat způsob anglického stravování.

Další den jsme navštívili slavné útesy White Cliffs, přímořské město Brighton se zábavním molem
Brighton Pier, a novou vyhlídkovou věž i360. Mohli jsme si tedy město z ptačí perspektivy. Poté jsme
si prohlédli centrum včetně Brighton Pavillion, královské rezidence postavené v orientálním stylu.

Následně nás čekala návštěva prehistorické památky Stonehenge a malebného
městečka Salisbury s prohlídkou zdejší katedrály, kde je uchován jeden z originálů Magny Charty.
Předposlední den jsme si prošli univerzitní město Oxford a poté také Windsor, letní sídlo
královské rodiny, a Eton College, prestižní chlapeckou internátní školu.

Den před odjezdem jsme se opět vydali na procházku Londýnem, tentokrát čtvrti Westminster,
kde se nachází vládní budovy, parlament se známou věží Elizabeth Tower a zvonem Big Ben. Studenti
se vyfotili se slavnými osobnostmi ve světoznámém muzeum voskových figurín Maddame Tussaud´s
a užili si projížďku na vyhlídkovém kole London Eye.

Na závěr našeho pobytu pro nás bylo přichystáno obrovské překvapení, když nám u
Buckinghamského paláce „zamával“ i sám král Karel III., který právě vyjížděl z brány své rezidence.
Na cestě zpět jsme se nalodili na trajekt a mohli jsme zamávat na rozloučenou bílým útesům
Doverským.

Hlavní organizátorka, která měla na starosti ubytování v anglických rodinách, chválila naše
studenty a to nejen jejich znalost anglického jazyka a schopnost komunikace, ale také slušné chování
a vystupování.

Myslíme si, že pobyt v Anglii splnil svůj účel a studenti si přivezli nejen suvenýry, ale také zajímavé
zážitky a užitečné zkušenosti.